۱۳۸۷ بهمن ۱۶, چهارشنبه

کهیر

اینا آبروی دین خدا را بردند. جوونها را از هرچی دین و مذهبه زده کردند. اسلام اینی نیست که الآن داره پیاده میشه، برو مالزی رو نگاه کن. اصلاً اسلام نداریم، همه شون یک چیز می گویند، محمد و مسیح و موسی و زرتشت و بودا و برهما. اصلاً همه شان همان طبیعت هستند. من خدا را توی موج دریا می بینم. توی ابر می بینم، توی دشت می بینم. شب ها زیر لحافم می بینم. اینا خراب کردن دینو. من تو قنوت غزل حافظ می خونم. کی گفته نماز رو باید عربی خوند؟ تو نماز آدم حرف می زنه. من تو نماز گله می کنم از دستش، اصلاً قهر می کنم، داد می زنم، بعد گریه می کنم، گاهی از حال می رم. من ماتیک می زنم قبل از نماز، برا خدا جونم. من تیپ می زنم براش. من صبح ها خوابم میاد. نماز صبح رو دوست ندارم. من به حجاب عقیده ندارم. به نظر من با لاک هم میشه وضو گرفت. فقه رو از عرفان جدا کن. صدای اذان رو دوست دارم. ببین، باید به عربی بخونیش تا عظمتش رو بفهمی، ما رو متاسفانه زده کردن از عربی. خیلی هاش سمبل هست. اسلام پویاست. ببین یک سریش سمبل هست، اما تو اصل ماجرا فرقی نمی کنه. سنگسار و این وحشی گیری ها، قبول ندارم، مال هزار و چهارصد پیشه، اون موقع لازم بوده ، برا عربا لازم بوده، اما الآن فقط می خوان جوونا را زده کنن. مذهبی نیستم ولی اسپیریچوالم. هر روز صورت و گردن و سینه و شکم تا ناف و گاهی پایین تر را با ژیلت پانزده تیغه می تراشم و بعد دوش اودکلن می گیرم، اما عاشورا… عاشورا نه، ریشمو نمی زنم. نمی دونم، یه جوریه، اصلاً خارج از مذهب نگاه کن، بابا بنده خدا یه حرفی برای گفتن داشته دیگه. خود خارجی هام فهمیدن. بابا جواب نداده دیگه. مفهوم خانواده را دارن دوباره قوت میدن، نمیشه، جامعه از هم پاشیده. روابط پیش از ازدواج، نمی دونم والله، اگه خواهر خودت بود چی می گفتی؟ اونام یک مشت تئوریه، کی می خواد ثابت شون کنه. هر از چند گاهی یکی رو توی بوق می کنن. برو ببین سید حسین نصر تو هاربارد چجوری جوابشون رو داده. نمی دونم، شایدم درسته، دوست ندارم بهش فکر کنم. برو کتابهای شریعتی رو بخون. آدم تو زندگی یه چیزایی می بینه، هنوز جوونی. آب شنگولی؟ تا وقتی به بنده خدا آزار نرسوندی همه چیز حلال خداست، البته من مزه شو دوست ندارم، راستی یادم نبود، زخم معده هم دارم. اونم خودش دو تا آیه اونورتر جوابشو داده، گفته اگه میتونی عدل رو رعایت کنی چهار تا بگیر، وگرنه محکم بچسب به همونی که داری، ما که تو همین یکیش موندیم. خودش هم… فکر کنم بحث تحکیم و گسترش اسلام بوده، ازدواج پولیتیکال بوده.
+

۳ نظر:

ناشناس گفت...

KHEILI JALEB BOD.HAMEYE AFKARI KE HARCHANDVAGHT YEBAR TO SARE MAN MIAD NEVESHTIN.YELAHZE FEKR KARDAM KHODAM NEVESHTAM.ALBATE MAN FEKR NEMIKONAM ESPERTUALIST BASHAM:Dbishtar mazhabiam.albate dar hade khodam.

ناشناس گفت...

سلام،
فکر می کنم راه های مناسب تری هم برای لینک مطلب وجود داشته باشه.
با این روش شما مشکل دارم: شما کل مطلب را گذاشته ای اینجا (حالا داخل گیومه)، و آخرش یک مثبت/منفی ناز هم اضافه کرده ای. مضاف بر اینکه عنوان پست را عوض کرده ای و جمله اول و پانویس را حذف کرده ای.
اتفاقاً خودم هم فکر کرده بودم که جمله اول را حذف کنم، بعد احساس کرده بودم شاید خواننده ناآشنا با وبلاگم گیج بشود. از قضا کامنت های توی دنباله را که دیدم متوجه شدم دقیقاً همین اتفاق افتاده: عنوان لینک شده "مذهبی نیستم ولی اسپیریچوالم"، علاوه بر این کامنت ها هم نشان می دهند خواننده ها فکر می کنند دارند دیدگاه های یک آدم اسپیریچوال را می خوانند. اگر بنده پست را نوشته ام، من نه مذهبی ام و نه اسپیریچوال و از جفت شان کهیر می زنم.
http://donbaleh.com/link/65683
متوجه هستم که لینک دنباله کار شما نبوده، اما ریشه این اشتباه را از شما می بینم؛ به خاطر لینک کردن به روش نا مرسوم و ناصحیح.
زیاد ور زدم، ببخشید، فقط این مورد آخر: راستش را بخواهی اصلاً چیزی نمی خواستم بنویسم و به خاطر همین "انحراف برداشت" خواننده ها بود که اینها را گفتم.

ناشناس گفت...

مهندس خسته جان! من از نوشته‌ی فوق‌العاده‌ی شما بسیار لذت بردم و با ذکر منبع نقل قول کردم. این کاریه که همیشه می‌کنم و فکر کنم روال مرسومیه.
من مسئول سوءبرداشت‌های مردم نیستم ولی اگه موجب رنجش شما شدم واقعن عذر می‌خوام. چنین قصدی رو نداشتم. فقط دلم می‌خواست نوشته‌ی خوب و قلم روان شما رو یه بار دیگه برای چهار تا و نصفی خواننده‌ی وبلاگم به اشتراک بذارم. فکر کنم از معایب زیاد گوگل ریدر گشتن باشه!
دیگه از دنباله لینک شده و سرش دعوا شده و غیره رو بنده بی‌ِتقصیرم ولی بازم شرمنده که رنجوندمت. اگه امر کنی پاکش می‌کنم اصلن.