۱۳۸۶ خرداد ۱۷, پنجشنبه

شبرازجغیلیکس v667.1

- بارالها! چگونه قیاس می‌کنی اعمال بندگانت را؟ سنجه چیست؟ پلید و نیکو را چگونه از هم جدا می‌گردانی؟ ملاک توزیع بهشت و جهنم میان بندگانت چیست؟
- میم نون صاد. اعمال و گفتار و کردار بندگان را به ریزترین اجزای ممکن تجزیه می‌نماییم، تا حدی که هویت و نیاتشان حفظ بماند، سپس با دوازده بار گرفتن مشتق از هر دو جزء متوالی، یک معادله‌ی درجه 10 به بالا به دست می‌نماید که برحسب تعداد و نوع ریشه‌هایش خوب و بد نیت و نتیجه آن دو جزء متوالی مشخص می‌گردد. با محاسبه‌ی برآیند حدی تمام اجزاء نتیجه‌ی نهایی به عنوان خوب، بد، یا چیزی میان این دو دسته بندی می‌شود. آری ما چیزی را سیاه و سپید مطلق نمی‌بینیم. طیف خاکستری را گسترده ساخته‌ایم تا بدانید ما عادل و رحمانیم.
- پروردگارا! این محاسبات ریاضی خیلی سخت است. جاهاییش هم به نظر میاید جور در نمی‌آید.
- عقل و شعور شما نرسد که در کارهای پروردگارتان مداخله و کنکاش کنید. همین که ما گفتیم صحیح است. و بدانید که مقرب‌ترین شما نزد ما آنانند که بیشتر ما را بپرستند و بدترینتان آنانند که در کار خدا چون و چرا کنند.
- عفو بفرمایید قصد تشکیک در توانایی‌های شما نداشتم. توبه می‌کنم. العفو. العفو. العفو.
- باشد. بلند شو. این کارها خوب نیست. بیش از این گریه نکن و دست از دامن ما هم بکش. دهه می‌گوییم خوب نیست! اشکال ندارد. نکن می‌گم! برو دست و رویت را بشوی و بیا. ما بخشنده و مهربانیم.
- ممنونم پروردگارا. یک لحظه فکر کردم روزگارم سیاه شد. قیافه‌ی آن غول بی‌شاخ و دم سیاه‌رو، دربان جهنم با آن لبخند کریه و چشمان درشت وقیحش جلوی چشمم ظاهر شد و نزدیک بود قالب تهی کنم... با این حال پروردگارا! جسارت مجدد مرا ببخشید! این سوال عین کک به تنبانمان افتاده و اگر نپرسیم غم‌باد می‌گیریم.
- هی... شما آدم‌ها آخرش هم آدم بشو نیستید انگار. ما از افکار و نیات شما آگاهیم. سنگین‌ترید که بپرسید تا احتیاج به ذهن خوانی ما هم نباشد.
- پروردگارا! سوالم این بود که این محاسبات را در تمام لحظات زندگی ابنای بشر بلافاصله انجام می‌دهید یا صبر می‌نمایید تا روز قیامت همه جمع شوند و یک‌جا محاسبه می‌کنید؟
- online محاسبه می‌کنیم. فقط log file آن را هم نگه می‌داریم تا روز قیامت به خود بندگان هم نشان دهیم.
- بدین ترتیب آیا شما دائماً در حال محاسبه‌ی اعمال و نیات آدمیان هستید؟
- آری. آدمیان و جنیان و ملائک و میلیون‌ها گونه‌ی هوشمند دیگر که در زمین و کرات کهکشان‌های مختلف پراکنده‌اند...
- اوه...
- توی حرف ما نپر. آری. هزاران میلیون نژاد هوشمند هست که اعمالشان را دائماً محاسبه می‌نماییم. تازه این که چیزی نیست. در خلاء بین ستاره‌ای جدیداً فرشتگانمان موجودات هوشمند متنوع و زیاد غیر مادی‌ای یافته‌اند که در حال بررسی چگونگی حیاتشان در آن برهوت مطلق هستند. الحق که مخلوقات جالبی هستند. خودمان هم فراموش کرده بودیم آنها را آفریده‌ایم بس که عجیبند. راستش هنوز معلوم نشده از کجا پیدا شده‌اند. یعنی انگاری نعوذبالله اصلاً مخلوق ما نیستند از بس تکامل یافته‌اند. شاید هم از مخلوقات قدیمند که از بس جهش پیدا کرده‌اند این جوری شده‌اند. هر بار هم که سعی می‌کنیم خوب بررسی‌شان کنیم در می‌روند پدرسوخته‌ها! خلاصه ناچاریم در فرمول‌هایمان تجدیدنظر کنیم تا این موجودات بین‌ستاره‌ای متعالی را هم وارد محاسبات نماییم.
- این محاسبات با توجه به گستردگی آدمیان و موجودات هوشمند دیگر و فراوانی اعمالشان باید خیلی وقت‌گیر باشد.
- آری چنین است. اما ما که خودمان دستی حساب نمی‌کنیم! قرن بیست و یکم است محمد جان! زمان چادر و صحرا و شیر بزغاله دیگر گذشته است!
- پس چه می‌کنید؟
- داده‌ایم شبرازجغیل برنامه‌اش را با دلفی برایمان نوشته است. خوب برنامه می‌نویسد این شبرازجغیل. بعد از شیطان که نامردی کرد و CD ویروسی بهمان انداخت و طرد شد این شبرازجغیل برنامه‌نویس اولمان شده است و خیلی زحمت کشیده است برایمان. باشد که در بهشت حوری‌های سیمین ساق و جوی‌های شراب مست‌نکننده و سایه‌سار خنک درختان همیشه سبز پاداشش باشد.
- شبرازجغیل؟ تا به حال اسمش را نشنیده بودم.
- آری. باید برنامه‌های شماها را هم آپگرید کنیم. برنامه‌هایتان هنوز در عهد شیطان و آدم و ابراهیم و نوح سیر می‌کنند نه؟
- بله پروردگارا.
- می‌دهیم آپگرید کنند. خلاصه برنامه‌ی شبرازجغیل را داده‌ایم بریزند در دیپ‌بلو 11005412 تا اجرا کند اجرا کردنی! 11 دیپ‌بلوی موازی با آن هم محاسبات خطاها و نرمالیزیشن و مقایسه با قضا و قدر و نحوه‌ی تفاضل جبر و اختیار و عملیات درون‌یابی در حیطه تقدیر هر شخص را انجام می‌دهند تا فردا روزی در قیامت جای چون و چرا نمانده باشد که ما عادل و توانا و مهربان و محاسبه‌گریم. و راست گفتیم و ما خداوند بزرگیم.

۱ نظر:

خیابان شماره 11 گفت...

Oh boy you are a genius. How the hell did u come up with these smart stuff?